Monday, July 5, 2010

Bentuk Peribadi Bekerja.




Semua majikan mengimpikan pekerja mereka bekerja dengan tekun, melunaskan setiap tugas dengan segera dan menjadi pekerja contoh kepada semua orang. Mahu jadi pekerja cemerlang, ikut tip ini;

۞  Setiap pagi bangun tidur dengan pemikiran positif dan ambil masa untuk groom diri anda. Bagi menjadi cemerlang, anda perlu memiliki mental positif dan keupayaan untuk berkongsi sikap baik dengan semua orang.

۞   Sampai awal di pejabat dan pastikan apa yang mahu anda lakukan hari itu tersedia. Apabila semua telah ada anda boleh melaksanakan tugas dengan jayanya.

۞   Mempunyai hubungan baik dengan rakan sekerja dan pelanggan. Apabila anda berada di atmosfera yang harmoni secara langsung akan merangsang tenaga positif untuk bekerja dengan selesa.

۞   Sentiasa menolong rakan sekerja anda jika anda mempunyai peluang. Tugas anda adalah untuk menggalakkan rakan sepasukan bekerja demi kepentingan sayarikat @ organisasi.

۞   Dekati ketua anda jika anda merasa motivasi diri menurun. Berbual-bual dengan ketua akan membuatkan anda mendapat tenaga yang baru agar lebih cemerlang.

۞   Kekal komited dengan tugas-tugas anda. Secara tidak langsung sikap anda akan kekal menjadi rutin harian.

No comments:

Post a Comment