Friday, April 24, 2009

C..I..N..T..A..........

(....mbiak kecilpun tauk lambang tuk........)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Semua orang pasti pernah merasakan CINTA. Ada yang bercinta sebelum berkahwin, ada pula yang bercinta selepas kahwin, malah ada yang kahwin tapi tak pernah bercinta ( padu urg tualah ya). Namun cinta tidak boleh dipaksa. Ia kan datang dengan sendiri. Memang benar tidak semua yang kita impikan akan kita capai dan terlaksana. Semuanya ketentuan Tuhan. Hakikatnya, jodoh dan maut itukan ditangan Tuhan. Kita kena redha. Walau bagaimanapun dalam soal jodoh ni, kita kena berusaha juga untuk mencari yang terbaik untuk kita. Bukan hanya berserah pada nasib dan takdir.

Buat teman yang sedang jatuh cinta.....semoga sejahtera kerana cinta itu indah. Buat teman yang sedang terluka kerana cinta....hidup itu bagaikan roda yang terus berputar, satu saat akan berada di bawah dan hidup terasa begitu sulit, tetapi keadaan itu tidak untuk selamanya. Bersabarlah dan berdoalah kerana cinta yang lain akan datang dan menghampiri anda.

Buat teman yang tidak percaya akan cinta....buka hati jangan menutup mata akan keindahannya yang ada di dunia maka cinta membuat hidupmu menjadi bahagia. Buat teman yang mendambakan cinta....bersabarlah....kerana cinta yang indah tidak terjadi dalam sekelip mata. Tuhan sedang mempersiapkan segala yang terbaik bagi anda.

Buat teman yang mempermainkan cinta...sesuatu yang begitu murni dan tulus bukanlah untuk dipermainkan. Cinta bukan suatu kehampaan. Berhentilah mempermainkan cinta dan mulai merasakan kebahagiaan yang seutuhnya. ( Mun cinta diberi dan diterima dengan setulus hati dan sepenuh keikhlasan pasti kita akan merasa betapa indahnya cinta, macam dunia tuk kita yang punya....)

( Saya pernah kongsi pandangan ini dalam blog seorang teman...)

### Bagaimana pendapat anda tentang C..I..N..T..A ? Boleh kongsi......

Selamat untuk semua......

No comments:

Post a Comment