Friday, December 4, 2009

Aku..

Sajak yang saya cipta mendapat tempat pertama semasa "Orientasi" . Saya sebenarnya tidak tahu apakah 'penyebab' sajak yang saya cipta secara main-main dapat tempat pertama pulak...?. Sajaknya begini.....

AKU

Aku adalah aku
Dilahirkan sebagai aku
Mengikut acuan ketentuan Tuhan
Wajah......................
Tingkah laku..................
Sememangnya untuk aku.

Aku adalah aku
Aku bukan dia,
Aku juga bukan kita
Malah jauh sekali mereka
Kerana aku seorang saja.

Aku adalah aku
Hidup dan mati  akan tetap menjadi aku
Dan akan tetap begitu hingga akhir hayatku
Kerana jasad dan rohku dah Allah tetapkan begitu.
Tiada siapa yang mampu mengubahnya.

Aku adalah aku
Tiada siapa yang mampu mengambil tempat aku
Pada hati dia, kita dan mereka.
Walau berjuta aku diwujudkan
Mungkin serupa, namun pasti berbeza.
Kerana aku tetap menjadi aku.

Terima Kasih Allah.........
Mencipta aku menjadi aku
Bukan dia, kita dan mereka.



No comments:

Post a Comment