Thursday, December 3, 2009

Perodua Alza.

Sik teringinkah..?

 






Perodua MPV Alza – Pandang Dalam


Perodua MPV Alza – Konsol Gear Di Depan

 
Perodua MPV Alza – Papan Pemuka

Macam nie? Lawa sik kereta MPV baru dari Perodua, Perodua Alza, udah dilancarkan dalam bulan November ya tek. Apa  nak maksud Alva ya o?  Tapi dari wikipedia, alva ya merupakan sejenis jenama kenderaan tahun 1920an dolok yang berasal dari Perancis. Apa kenak mengenak antara keduaknya. Ibuk penin palak. Dah diberi nama Alza, pakei jaklah. Gambar di atas merupakan mukadimah atau preview kepada Perodua MPV baru. Tanggar jaklah mun sik dapat nak beli....... Sedap juak nama Alza tok....macam nama urang jak.

Sedikit Info Tentang Perodua Alza:

Ianya mempunyai 7 kerusi yang hanya boleh memuatkan 5 penumpang dewasa dan 2 penumpang kanak-kanak. Jadi, kepada sesiapa yang berkeluarga besar, Proton menawarkan varian terbaru Exora B-Line untuk membantu anda mengangkut ahli-ahli keluarga dengan selesa. Jika tidak mahu akan kereta nasional, terdapat pelbagai pilihan MPV bukan nasional yang boleh dipilih seperti Nissan Grand Livina, Hyundai Starex, Toyota Avanza mahupun Toyota Innova, selain dari model Naza Citra dan Rondo.

Harga :

Perodua Alza 1.5L Standard M/T
Perodua Alza 1.5L Premium M/T
Perodua Alza 1.5L Standard A/T
Perodua Alza 1.5L Premium A/T
Solid – RM55,490
Solid – RM60,490
Solid – RM58,490
Solid – RM63,490
S. Metallic – RM56,190
S. Metallic – RM61,190
S. Metallic – RM59,190
S. Metallic – RM64,190

Perbandingan harga di antara varian Perodua MPV Alza
Sekalung tahniah kepada Perodua kerana memahami keperluan pengguna untuk kereta berkualiti setaraf Toyota pada harga kereta nasional. Kekalkan nilai ini untuk terus berjaya.

No comments:

Post a Comment