Monday, June 8, 2009

Selamat Pengantin Baru

Perkahwinan adalah suatu ikatan yang teguh antara lelaki dengan perempuan melalui akad nikah yang sah untuk menjalani kehidupan berumahtangga sebagai suami dan isteri. Perkahwinan disyariatkan dalam Islam bertujuan untuk mengembangkan zuriat manusia melalui cara yang halal sebagai penyambung keturunan untuk kesejahteraan hidup di dunia dan di akhirat.
{ Senyuman bahagia 'Raja Sehari'....}
{ Gambar kenang-kenangan bersama keluarga Pengantin Perempuan (Kiri) dan keluarga Pengantin Lelaki(Kanan), tanda restu kedua belah pihak }
{ Tunggu sapa le 2?. Teruna trang tang-tang lagi, masih ada 'vacancy' }
( Manja nye, sayang abang ni.......................he...he.......}
{ Segak dan tampan serta cantik bergaya kedua Pengantin }
{ Bergambar di sisi ayah dan bonda serta keluarga }
{ YB Encik Abu Seman Jahwi memulakan acara 'Menepung Tawar''.Terima kasih YB atas kesudian hadir ke majlis Perkahwinan Anakanda Herawati Dan Abdul Fahdillah }
{ Senyuman Kegembiraan, tercapai sudah hasrat dihati....}
{ Sama cantik sama padan 'Bagaikan pinang di belah dua' }

Dalam Islam, perkahwinan adalah suatu ibadat dan sunnah Rasullah s.a.w yang merupakan perlaksanaan terhadap tuntutan fitrah manusia. Orang yang berkahwin akan dapat mengatur suatu kehidupan yang baik, sempurna, dan penuh tanggungjawab. Mereka ini adalah golongan yang berjaya melaksanakan amanah yang diberi, iaitu sebagai khalifah Allah yang mempertahankan peradaban dan tamadun manusia.

....Doa udak moga Herawati dan Abdul Fahdillah, bahagia hingga ke akhir hayat. Terimalah pasangan dengan seadanya. Perlu ada sikap 'toleransi' dan sefahaman. Perkahwinan bagaikan 'pelayaran' menuju kebahagiaan. Kebahagiaan dan kasih sayang perlu dipupuk dan disemai. Jadilah pasangan anda teman dan kekasih.

" Selamat Pengantin Baru moga kekal dan bahagia sehingga ke hujung nyawa".

No comments:

Post a Comment