Wednesday, July 1, 2009

Haiwan dan Zodiak

Tarikh lahir juga boleh disesuaikan dengan kelompok haiwan. Ingin mengenali diri anda dengan lebih dekat? Mudah saja, kenal pasti tarikh lahir anda serta lihat kesesuaian haiwan yang dikategorikan di bawah. Pasti anda akan lebih mengenali diri anda selepas ini…

Tarikh

Haiwan

Catatan

01–05Februari

24 – 31 Mac

25 – 30 Jun

27 – 31 Julai

15– 27 September

17–30 November.

KUCING

Pemalu dan comel, itulah karektor yang mampu dilihat dengan jelas pada individu yang terdiri dari kelompok ini. Adakalanya individu ini lebih gemar mengikut orang lain dan kurang gemar untuk memulakan bicara atau berbual dengan individu yang tidak dikenalinya. Mereka juga terlalu berhati-hati dalam memilih teman. Dari sudut pandangan lain, ternyata individu dari kategori ini sentiasa bersikap baik hati kepada sesiapa sahaja.

10 – 24 Januari

16 – 23 Mac

15 – 26 April

01 – 03 Jun

01 – 09 Julai

16 – 25 Ogos

TIKUS

“Diam-diam ubi berisi” itulah gambaran terdekat mengenai keperibadian anda. Anda dikenali sebagai cekap dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang diberikan. Sikap terlalu pemalu yang ada dalam diri anda itu harus dikurangkan. Selain itu, sikap anda yang kelakar dan comel sentiasa menarik perhatian individu di sekeliling anda. Walaupun anda tidak tergolong dalam kalangan kumpulan popular, diri anda tetap dikenali ramai.

01 – 09 Januari

01 – 03 April

15 – 20 Jun

10 – 15 Julai

28– 30 September

01 – 16 Disember

ARNAB

Individu yang tergolong dalam kategori ini ternyata memiliki penampilan yang menarik dan kebiasaannya popular di kalangan teman-teman. Sikap anda yang mudah bergaul menjadikan anda antara individu yang mudah didekati dan bijak berkomunikasi dengan sesiapa sahaja tanpa mengira batasan usia mahupun bangsa. Sikap tenang dan bijak yang sememangnya jelas ada pada diri anda itu juga sering mendapat perhatian ramai dan tidak hairanlah anda sering dipertanggungjawabkan untuk menjadi ketua dalam melaksanakan sesuatu tugasan secara kumpulan.

25 – 31 Januari

13 – 15 Mac

22 – 31 Mei

01– 16 November

SINGA

Anda memang dilahirkan sebagai pemimpin. Individu di sekeliling anda sentiasa berasa selamat bila berdampingan dengan anda. Anda juga memiliki ramai teman dan berpewatakan menarik. Sikap peramah dan mesra yang sememangnya wujud secara semula jadi dalam diri anda telah menarik ramai orang bersahabat dengan anda, maka tidak hairanlah sekiranya anda memiliki teman baru saban hari.

06 – 14 Februari

14 – 21 Mei

16 – 26 Julai

01– 14 September

26 – 31 Disember

MERPATI

Anda terlalu mudah untuk jatuh cinta. Anda juga tergolong dalam kategori individu yang sentiasa bersikap tenang. Sememangnya anda bukannya daripada kalangan individu yang terlalu pemalu, namun anda lebih gemar bersikap menyendiri dalam kehidupan harian anda.

15 – 21 Februari

27 – 30 April

04 – 14 Jun

26 – 31 Ogos

16 – 27 Oktober

PENYU

Sikap lemah lembut dan baik hati memang ada dalam diri anda. Namun, ada sesetengah pihak agak kurang senang hati dengan sikap anda kerana sering menilai kehendak dan keinginan orang lain hanya berdasarkan persepsi pemikiran diri anda sendiri. Walau bagimanapun, anda adalah seorang teman yang dan tidak bersikap seperti ‘talam dua muka’.

01 – 12 Mac

01 – 13 Mei

21 – 24 Jun

01 – 15 Ogos

01 – 15 Oktober

17–25 Disember

MONYET

Keperibadian individu dari kategori ini sentiasa menarik perhatian ramai. Anga juga sentiasa memiliki perwatakan yang ceria dan agresif. Sikap ceria itu telah menarik minat ramai orang di sekeliling anda untuk menjalinkan ikatan persahabatan dengan anda. Tidak hairanlah sekiranya individu dari kategori ini memiliki ramai teman dan sentiasa bijak menyesuaikan diri walau dalam apa jua keadaan sekalipun. Walau bagaimanapun, sikap anda yang gemar bergosip ada kalanya agak kurang menyenangkan sesetengah pihak. Bagi anda, itu semua tidak penting! Prinsip hidup anda, ‘hidup mesti ceria’. Selain itu, anda juga gemar menarik perhatian orang di sekeliling dan sentiasa ingin menjadi ketua dalam melaksanakan sesuatu perkara.

22 – 28 februari

04 – 14 April

28 – 31 Oktober

HARIMAU KUMBANG

Sikap misteri anda agak menggusarkan orang di sekeliling anda. Walau bagaimanapun, anda tetap memiliki ramai teman. Emosi anda yang sering berubah-ubah menjadikan individu di sekeliling anda sentiasa berhati-hati ketika bersama dengan anda. Selain itu, anda juga sering dikaitkan dengan pelbagai gossip. Berdasarkan keperibadian yang anda miliki, ternyata anda sesuai memikul tanggungjawab sebagai seorang ketua.

*** Sumber fauzynn.

No comments:

Post a Comment