Wednesday, July 22, 2009

Tension Campur stres

STRES........STRES.......STRES....!
Hari tok kamek rasa tension gilak dan stres gila. Mcm2 masalah yang dihadapi. Apa nak dipolah serba sik kenak ajak. Pasti ada yang jadi mangsa lekak tok . Yang jadi mangsanya hari tok student dlm kelas. Di rumah kelak pastinya anak-anak dan laki yang akan jadi mangsa kemarahan. Berikutnya kekwn @ teman yang akan jadi mangsa. Benggang gilak rasanya. Rasa nak terjun dari gunung.....pun ada, nak mengamokpun ada dan rasa nak bunoh dirikpun ada. Bencik benar kamek dgn dirik kamek. Makin tertekan, sbb ada yang sik cuba memahami perasaan kita apatah lagi masalah yang kita hadapi. Minta tolong langsung sik dilayan. Apalah nasib badan. Kenak Tuhan uji kamek mcm tok sekali. Kamek dah sik mampu utk menghadapinya. Mohon pertolongan hanya utk kebaikan bersama, agar sik menambahkan 'ketensionan' kita. Cepat selesai cepat tension kita dpt diselesaikan.
Nasihat yang kita akan dengar dari kekwn hanya sabar...sbb daknya sik merasa apa yang kamek rasa. Kenak Tuhan beri kamek perasaan dan sikap mcm tok. Senang dipermainkan dan diambik kesempatan atas kebaikan, ketulusan dan keikhlasan kamek. Kenak Tuhan? Mungkin kelemahan kamek terlalu mempercayai orang tanpa menyedari orang hanya ingin mengambil kesempatan. Bait gilak, susah juak apatah lagi sebaliknya.
Mohon difahami kpd yang berkenaan... Kamek hanya manusia biasa yang banyak kelemahan nya. Ya Tuhan tolong kamek, kamek dah sik tahan dan mampu menghadapinya...

No comments:

Post a Comment