Friday, October 2, 2009

Bantulah......atas nama kemanusiaan..

Gambar kejadian gempa bumi di Sumatera.



 

 

 







Petikan akhbar:

JAKARTA 1 Okt — Presiden Indonesia Susilo Bambang Yudhoyono mengalu-alukan sebarang bantuan segera daripada Malaysia dan negara lain dalam usaha membantu mangsa bencana gempa bumi di Sumatera Barat, petang semalam. ( Sumber berita: Utusan Melayu Online, 01/10/09 ).


KUALA LUMPUR: Malaysia akan menghantar pesawat kedua jenis Hercules Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) pada jam 8.30 malam ini yang akan berlepas dari Pangkalan TUDM Subang dengan membawa pasukan perubatan dan kakitangan kementerian ke Padang. (Sumber: Berita harian online, 01/10/09).

Terima kasih Kerajaan Malaysia atas keprihatinan.

Lupakan sengketa antara kita. Indonesia dan Malaysia umpama adik beradik. Cubit paha kiri, pasti paha kanan akan terasa. Hubungan  Indonesia-Malaysia jangan disempitkan atas nama dua buah negara yang berdaulat, kerana sejarah telah membuktikan hubungan kekeluargaan telah berlaku sejak dulu lagi.  Malaysia dan Indonesia adalah negara serumpun. Atas nama kemanusiaan, bantulah rakyat Indonesia yang dilanda musibah. Jangan dipengaruhi oleh emosi yang akhirnya akan lebih mengeruhkan hubungan dan merugikan.Moga Allah S.W.T akan membalas segala sumbangan daripada anda semua.

Saya berbangga jadi warganegara Malaysia dan bersyukur tinggal di bumi yang aman dan permai ini. Ya Allah jauhilah rakyat Malaysia daripada segala bencana. Amin...

No comments:

Post a Comment