Wednesday, October 7, 2009

Santai Otak.....



Bahaya kahwin dengan programmer:


Suami :    (Setelah balik lewat dari pejabat ) Selamat malam sayang, sekarang saya ‘logged in’. 

Isteri :    Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?
Suami :   ‘Bad command’ or ‘filename’.
Isteri :    Tapi kan ke saya dah ‘call’ abang pagi tadi di pejabat suruh abang beli 

Suami :   ‘Errorneous syntax’. ‘Abort’?.


Isteri :    Ish…Abang ni, takkan itupun tak ingat? Ha…Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?.


Suami :  ‘Variable not found…’


Isteri :    Abang ni memang tak boleh harap la. Bak kad kredit abang. Biar saya pergi belikan dan ‘shopping’ barang dapur sekali.


Suami :   ‘Sharing Violation’. ‘Access denied…’


Isteri :     Abang ni tak sayang saya ke? Abang lebih sayang computer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.


Suami :   ‘Too many parameters…’


Isteri :     Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan muka je hensem.


Suami :   ‘Data type mismatch’.


Isteri :     Abang ni memang betul-betul tak berguna la.


Suami :   ‘It’s by Default’.


Isteri :   Macamana pula dengan gaji abang?


Suami :   ‘File in use’….’Try Later’.


Isteri :     Kalau begitu, apa peranan saya di sisi abang sebagai seorang isteri?


Suami :   ‘Unknown Virus’.

No comments:

Post a Comment