Friday, May 8, 2009

Reaksi bila ditanya tentang UMUR..

Umur mungkin menjadi satu perkara yang peribadi atau sensitif bila ditanya. Ada yang sudi berkongsi, namun ada juga yang tidak. Ada pula yang berpendapat ia sesuatu yang lumrah dan tidak perlu diselindungi. Lagipun soal berapa umur kita bukanlah sesuatu yang terlalu peribadi dan bukanlah rahsia untuk dikongsikan.

Secara peribadi saya tidak kisah berterus terang tentang umur sebab saya bangga dengan umur. Apabila berterus terang, kita lebih berkeyakinan dan tanda bersyukur kerana dipanjangkan usia. Umur bukanlah persoalannya tetapi bagaimana kita bijak ‘membawa diri’.

……Alhamdulillah, saya masih dipanjangkan Allah usia dan masih berkesempatan menikmati hidup ini serta masih diberi peluang untuk menghirup udaraNya yang segar.

….Hari ini, genap usiaku ’43 tahun’. So Happy Birthday to me’. Terima kasih di atas ucapan dan ingatan daripada teman-teman yang saya terima melalui ‘ sms ‘. Untuk adikku ( labu ) tqvm atas hadiah 2. Kak hargainya.

“Ya Allah,Ya Tuhanku, panjangkan umurku, murahkan rezekiku, dan matikan aku dalam iman dan Islam. Amin……..

No comments:

Post a Comment